zondag 13 maart 2022

De wereld volgens Maus - introductie

Samen met mijn zus Jenne Bleijenburg (fotografe) ben ik deze blog begonnen over mijn derde zoon, Maus. Niet dat mijn andere zonen minder interessant zijn, maar Maus is mijn enige wolvenkind.  Soms schrijf ik iets en maakt Jenne daar een foto bij en soms beweegt een van haar foto's mij tot het schrijven van een tekst. Daarnaast steel ik - zonder me druk te maken over beeldrecht en dergelijke - vrijelijk afbeeldingen van het web.

Taal
Dit is het Nederlandse vervolg op een  engelstalige blog die ik een paar jaar geleden samen met mijn zus was begonnen. Op basis van haar foto's zou ik om de zoveel tijd een artikel schrijven, maar ijs en weder en vaderschap en scheidingen en drukte en van alles en nog wat hebben dat in de slof doen geraken. Ik ga nu met vernieuwde moed verder.

Jenne
En Jenne exposeert ook in het buitenland: New York, Tokio. Dit is Jenne's website & dit is een artikel (in 't engels) dat ik over/voor haar heb geschreven als publikatie voor de Keep on dreaming expositie in New York.

Tijd
Een andere reden om deze blog te schrijven is dat het me helpt om (zijnde altijd druk druk druk) de tijd te nemen om na te denken over mijn zoon nr. 3, en dan ook echt zorgvuldig na te denken en zorgvuldig te formuleren.
Zodra je iets publiceert moet het kloppen wat je schrijft.

Maus & Me  -  c Jenne Bleijenburg


Disclaimer
Ik realiseer me terdege dat deze blog een schending van Maus' privacy kan zijn. Ik moet over een smal koordje lopen/schrijven. Misschien neemt hij me dit later kwalijk. Ik probeer me steeds voor te stellen hoe het zou zijn geweest wanneer mijn vader over mij had geschreven wat ik nu over Maus schrijf, en dit had gepubliceerd in een landelijke krant.
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet helemaal uit.

Maar eigenlijk, op de keper beschouwd, gaat het meeste wat ik schrijf ook niet specifiek over Maus, hij is meer de aanleiding voor het schrijven van een tekst.

Misschien moet ik maar een disclaimer opnemen dat elke gelijkenis met bestaande personen en gebeurtenissen op louter toeval berust. Dat doe ik dus bij deze.

Elke gelijkenis met bestaande personen, gebeurtenissen of situaties berust op louter toeval!


En het zou ook heel goed kunnen dat ik zelf volledig iemand anders ben.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten